Project ‘Teaming in de Tussenruimte’ met SIA RAAK-PRO subsidie van start

De sectoren zorg en techniek staan onder invloed van snelle maatschappelijke en technologische ontwikkelingen, zoals de veranderende kijk op zorg of de opkomst van AI in de zorg. Om in te kunnen spelen op veranderingen, zien we in deze sectoren een belangrijke rol voor leerwerkomgevingen: samenwerkingen tussen mbo en hbo en het werkveld, waar meerdere organisaties bij zijn betrokken en waarin samen wordt gewerkt, geleerd en geïnnoveerd. Dit vraagt om cross-boundary teaming en wendbaarheid van de (aankomende) professionals.

Het project Teaming in de Tussenruimte: grensoverstijgend samenwerken in leerwerkomgevingen voor wendbare professionals (TinT) kijkt de komende vier jaar naar hoe cross-boundary teaming er in de praktijk uitziet en probeert zicht te krijgen op de concrete mogelijkheden om cross-boundary teaming te versterken. Dit gebeurt middels kwalitatief, ontwerpgericht onderzoek met een participatief karakter. Zowel onderzoekers, docent-onderzoekers als medeontwerpers uit vier participerende leerwerkomgevingen (met zowel beroepsonderwijs- als partners uit het werkveld) zijn betrokken bij de uitvoering van het onderzoek.

Het project heeft een RAAK-pro-subsidie ontvangen vanuit het Regieorgaan SIA, onderdeel van NWO. De onderzoekers van het lectoraat Beroepsonderwijs (penvoerder) zijn samen met onderzoekers van het lectoraat Responsief Beroepsnderwijs (HAN) de trekkers van het onderzoek. De betrokken projectpartners vanuit het mbo zijn DaVinci College, Graafschap College, ROC TOP en de Academie voor Gezondheid en Vitaliteit (HAN). Partners uit het bedrijfsleven zijn SIZA, Amstelring en Smarthub Incubator Industry.