Artikel over ontwerpafwegingen in Journal of Curriculum Studies

Artikel over ontwerpafwegingen in Journal of Curriculum Studies

Erica Bouw (onderzoeker lectoraat Beroepsonderwijs) heeft samen met Ilya Zitter (lector Leeromgevingen in het Beroepsonderwijs aan de HU) en Elly de Bruijn (lector Beroepsonderwijs aan de HU en bijzonder hoogleraar aan de Open Universiteit) een wetenschappelijk artikel gepubliceerd in het tijdschrift Journal of Curriculum Studies. De titel van het artikel is: Multiple design considerations for vocational curricula at the boundary of school and work. In het artikel staat de verbinding tussen school en werk centraal. Dit thema wordt vanuit verschillende niveaus benaderd: micro, meso en macro. Het artikel levert inzichten op over ontwerpbare elementen van leeromgevingen op die verschillende niveaus en biedt houvast voor het vormgeven van verschillende configuraties op de grens van school en de beroepspraktijk (zie afbeelding).

Het artikel is open access gepubliceerd en hier te lezen.

Referentie: Bouw, E., Zitter, I. & De Bruijn, E. (2021). Multiple design considerations for vocational curricula at the boundary of school and work. Journal of Curriculum Studies.