Terugblik lunchgesprekken 19 januari 2022

Met een goed gevoel blikken wij terug op de lunchgesprekken met lectoraat Beroepsonderwijs die 19 januari hebben plaatsgevonden. In de gesprekken onderzochten wij het leren, opleiden en professionaliseren om een beroep te kunnen uitoefenen. Dit om bij te dragen aan het antwoord op de onderzoeksvraag ‘Op welke wijze kunnen professionals omgaan met complexiteit en dynamiek in beroepspraktijken en richting geven aan hun handelen en ontwikkeling?’.

Wij willen alle deelnemers bedanken voor hun enthousiaste bijdrage aan de gesprekken en ontvangen jullie graag opnieuw bij toekomstige lunchgesprekken! Bovendien danken wij onze vakkundige hosts voor de zorgvuldige verzorging van deze lunchgesprekken.

Lunchgesprekken 19 januari 2022:

  • Begeleiden van leerprocessen in leerwerkomgevingen – Anne Khaled
  • Toekomstbestendig leraren opleiden: het verkennen van een responsief curriculum voor het opleiden van leraren in het hoger beroepsonderwijs – Rieke van Bemmel
  • Begeleiden en beoordelen van leren op de werkplek – hoe doen praktijkopleiders dat eigenlijk? – Lieke Ceelen en Marlies de Vos
  • Leren van feedback: de kracht van feedbackgeletterdheid – Bas Agricola
  • Ontwerpen van leeromgevingen in het beroepsonderwijs: hoe verbind je ‘school’ en ‘werk’? – Erica Bouw
  • Labs, communities, werkplaatsen, netwerken, ecosystemen en leeromgevingen: what’s in a name? – Ilya Zitter