Toekenning subsidie naar de impact van masteropgeleide docenten op de onderwijspraktijk

Toekenning subsidie naar de impact van masteropgeleide docenten op de onderwijspraktijk

Tijdens hun masteropleiding verwerven mbo-docenten kennis en capaciteiten op het gebied van vakinhoud, onderzoek en innoveren. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze nieuwverworven capaciteiten optimaal worden benut in de onderwijspraktijk? Deze vraag vormde de aanleiding voor het schrijven aan een subsidievoorstel door 6 mbo-instellingen en 4 onderzoeksinstellingen.

Het consortium, met als penvoerder Hogeschool Utrecht (lectoraat Werken in Onderwijs en lectoraat Beroepsonderwijs) kreeg recentelijk van NRO een subsidie toegekend voor de uitvoering van het onderzoek. Onder de titel ‘Versterking van de impact van masterdocenten op de onderwijspraktijk in het mbo: een HR perspectief’ gaat het consortium vanaf 1 juni een bijdrage leveren aan kennis over optimale benutting van capaciteiten van masteropgeleide docenten binnen de mbo-instelling. Het onderzoeksproject richt zich op de vraag welke wijze HR-systemen hierbij ondersteunend kunnen zijn. De looptijd van het project is 3 jaar.

Consortiumpartners:

  • Alfa-college
  • Deltion College
  • Friesland College
  • Graafschap College
  • mboRijnland
  • Nova College
  • Ecbo – Expertisecentrum Beroepsonderwijs
  • Hogeschool van Arnhem en Nijmegen
  • Wageningen University & Research