Twee interessante ‘vissenkommen’ tijdens open teamsessie lectoraat

Op donderdag 12 december was er een open teamsessie van het lectoraat Beroepsonderwijs. Het lectoraat Beroepsonderwijs kent een kernteam maar daarnaast ook docenten, studenten, partners die participeren in één van de projecten/activiteiten van het lectoraat. Tweemaal per jaar organiseert het lectoraat een open teamsessie, waarvoor alle collega’s en betrokkenen bij projecten/activiteiten zijn uitgenodigd.

Dit keer stonden twee projecten met een focus op leeromgevingen centraal: Teaming in de Tussenruimte en Co-constructie voor responsieve leeromgevingen in het beroepsonderwijs, beiden gesubsideerd vanuit SIA RAAK-PRO en icoonprojecten van het lectoraat. Via de werkvorm ‘vissenkom’ presenteerden deze projecten zich aan de collega’s: de projectbetrokkenen (onderzoekers én collega’s uit de praktijk) zaten in de binnenkring (de ‘vissenkom’), collega’s uit de buitenkring konden in de vissenkom komen om hun vraag te stellen. De altijd aanwezige lege kruk vormde de constante uitnodiging om de vissenkom te betreden en een vraag te stellen.

Na afloop van de vissenkom werd er met de buurgenoot uitgewisseld wat mee te nemen vanuit het vissenkomgesprek. Een fijn ‘gebuzz’ liet horen dat er genoeg stof was tot uitwisseling en om mee te nemen naar de eigen praktijk. Een gezellige borrel rondde de geslaagde open teamsessie af.