Wetenschappelijk artikel: Begeleidingsstrategieën van praktijkbegeleiders in het medisch domein

Wetenschappelijk artikel: Begeleidingsstrategieën van praktijkbegeleiders in het medisch domein

Lieke Ceelen, promovendus bij het lectoraat Beroepsonderwijs, schreef samen met Elly de Bruin (lector Beroepsonderwijs en bijzonder hoogleraar, OU), Anne Khaled (senior onderzoeker, lectoraat Responsief Beroepsonderwijs, HAN) en Loek Nieuwenhuis (hoogleraar Open Universiteit) een artikel over haar onderzoek naar begeleidingsstrategieën van praktijkbegeleiders in het medisch domein, onderdeel van haar promotieonderzoek naar begeleiding van studenten op de werkplek. Het artikel is onlangs gepubliceerd in het tijdschrift Medical Teacher.

Het onderzoek biedt waardevolle inzichten in de begeleidingsstrategieën van praktijkopleiders en draagt bij aan een beter begrip van hoe studenten in de gezondheidszorg tijdens de stage worden begeleid, en welke overwegingen daarbij een rol spelen.

Nieuwsgierig geworden? Lees hier het artikel (gratis beschikbaar). 

Bron: Ceelen, L., Khaled, A., Nieuwenhuis, L., & de Bruijn, E. (2023). Pedagogic strategies of supervisors in healthcare placements. Medical Teacher. https://doi.org/10.1080/0142159X.2023.2256960.