Wetenschappelijk artikel: Ontwerpkeuzes bij implementatie programmatisch toetsen

Wetenschappelijk artikel: Ontwerpkeuzes bij implementatie programmatisch toetsen

Liesbeth Baartman (lector Toetsing en Beoordeling in het beroepsonderwijs) schreef samen met Tamara van Schilt-Mol (lector Eigentijds Beoordelen en Beslissen, HAN) en Cees van der Vleuten (University Maastricht) een wetenschappelijk artikel op basis van het in 2020 verschenen boek Programmatisch Toetsen, voorbeelden en ervaringen uit de praktijk. Het artikel gaat over de multiple case study die de onderzoekers uitvoerden, gebaseerd op de voorbeelden in het boek. Ze gaan in op de verschillende ontwerpkeuzes die opleidingen uit het boek maken, hoe dat uitwerkt in de praktijk en in de ervaringen van studenten en docenten.

Benieuwd? Lees hier het artikel (open access).

Bron: Baartman, L., Van Schilt-Mol, T. & Van der Vleuten, C. (2022). Programmatic assessment design choices in nine programs in higher education. Frontiers, 7.