Publicatie wetenschappelijk artikel Liesbeth Baartman

Liesbeth Baartman (Lectoraat Beroepsonderwijs, Kenniscentrum Leren en Innoveren) heeft samen met co-auteur Frans Prins (UU) een artikel gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Frontiers in Education.

Het artikel gaat over het stimuleren van betekenisgeving van beoordelingscriteria, samen met studenten. In het hoger beroepsonderwijs worden – terecht – vaak holistische beoordelingscriteria gebruikt. Deze algemeen beschreven criteria bieden studenten niet meteen houvast over wat er hen wordt verwacht. Daarom is het belangrijk om studenten te betrekken bij het concretiseren van beoordelingscriteria, bijvoorbeeld door formatieve activiteiten en peer en self-asssessment.

Geïnteresseerd? Het artikel is hieronder vrij te downloaden (open access):

Baartman, L. K. J. & Prins, F. J. (2018). Transparency or Stimulating Meaningfulness and Self-Regulation? A Case Study About a Programmatic Approach to Transparency of Assessment Criteria. Frontiers in Education. doi: 10.3389/feduc.2018.00104.