Wetenschappelijk essay: 8 aanbevelingen voor het hoger onderwijs gebaseerd op principes programmatisch toetsen

Wetenschappelijk essay: 8 aanbevelingen voor het hoger onderwijs gebaseerd op principes programmatisch toetsen

Liesbeth Baartman (lector Toetsing en Beoordeling in het Beroepsonderwijs) heeft samen met prof. dr. Kathleen Quinlan (University of Kent, UK) een artikel geschreven met de titel ‘Using programmatic assessment to transform higher education’. Liesbeth en Kathleen ontmoetten elkaar tijdens de EARLI conferentie Assessment & Higher Education en waren geïnspireerd door elkaars werk. Samen schreven ze een essay voor de AHUA (Association of Heads of University Administration) Jonathan Nicholls Prize, waarvoor dit essay op de shortlist van de winnaars kwam.

In het artikel  worden 8 aanbevelingen voor het hoger onderwijs beschreven, gebaseerd op principes van programmatisch toetsen. Op basis van praktijkervaringen in verschillende Nederlandse opleidingen worden vervolgens 4 stappen beschreven die opleidingsteam kunnen helpen bij het overdenken en implementeren van programmatisch toetsen.

Interesse? Lees het hele artikel hier: Using programmatic assessment to transform higher education (gratis toegankelijk).

Bron: Baartman, L. K. J., & Quinlan, K. M. (2023). Using programmatic assessment to transform higher education. Shortlisted Essay for the 2023 AHUA Jonathan Nicholls Prize.