Onderwijsinnovatie: hoe ga je om met weerstand in het team?
Komt het vaak voor dat leraren of leidinggevenden die onderwijsinnovaties voorstellen, op weerstand of afwijzing stuiten? Hoe gaan zij daar mee om? Patricia Brouwer schreef…
Komt het vaak voor dat leraren of leidinggevenden die onderwijsinnovaties voorstellen, op weerstand of afwijzing stuiten? Hoe gaan zij daar mee om? Patricia Brouwer schreef…
Liesbeth Baartman is door Trajectum geinterviewd over haar visie op toetsing en beoordeling in het beroepsonderwijs. Wat zijn ontwikkelingen geweest die invloed hebben (gehad) op…
Hoe zorg ik dat mijn studenten relevante praktijkervaring opdoen? Hoe zorg ik dat die praktijkervaring bijdraagt aan optimale beroepsontwikkeling en hoe begeleid ik dat? Hoe…
Klik hier om de afbeelding te vergroten Maatschappelijke vraagstukken, zoals vereenzaming of meer eigen regie op gezondheid, vinden hun weg naar het onderwijs. Dit vraagt…
In het project Zicht op Studentontwikkeling ontwikkelen 4 mbo-opleidingen een learning progression: een beroepsinhoudelijk leerpad van hun studenten. Het doel is met die learning progression…
Het netwerk van lectoren, practoren en hoogleraren beroepsonderwijs richt zich op vraagstukken van het middelbaar beroepsonderwijs en op de positie van het middelbaar beroepsonderwijs, zowel…
Eind juli heeft Erica Wijnands een NWO-promotiebeurs voor leraren toegekend gekregen voor haar voorstel ‘Understanding vocational healthcare students’ skills of research and inquiry’. Erica’s promotieonderzoek…
Collega Liesbeth Baartman is per 1 september aangesteld als bijzonder lector Toetsing en Beoordeling in Beroepsonderwijs bij Hogeschool Utrecht. Haar opdracht bevindt zich op snijvlak van…