Spring naar pagina inhoud Hogeschool Utrecht Teaching & Learning
  • Home
  • Onderwijs
  • HBO-didactiek
  • Leerteams
  • Good practices
  • Contact
  1. Home
  2. HBO-didactiek

HBO-didactiek

Organiseren van onderwijsactiviteiten

  • Hoe onderbouw en analyseer ik mijn onderwijs?
  • Welke onderwijsvormen zijn mogelijk?
  • Hoe organiseer ik mijn les?
  • Hoe zorg ik voor een goed klimaat?
  • Hoe stem ik af op het beroep?

Begeleiden van leren

  • Welke rollen heb ik als docent?
  • Hoe activeer ik mijn studenten?
  • Hoe geef ik effectieve feedback?
  • Hoe begeleid ik reflectie?
  • Wat is goed onderwijs?
  • Hoe stimuleer ik het onderzoekend vermogen van mijn studenten?

Ontwikkeling van studenten

  • Wie zijn mijn studenten?
  • Hoe raken studenten gemotiveerd?
  • Hoe leren mijn studenten?
  • Wat voor leeruitkomsten moet ik nastreven?
  • Hoe bevorder ik zelfstandigheid?
  • Hoe ontwikkelen studenten hun beroepsidentiteit?

Ontwikkeling als hbo-docent

  • Hoe maak ik me het nieuwe beroep van docent eigen?
  • Hoe organiseer ik mijn professionalisering?
  • Hoe kan ik met mijn team werken aan beter onderwijs?

Online onderwijs

  • Wat is digitale didactiek?
  • Hoe begeleid ik online (afstudeer-)onderzoek?
  • Hoe hou ik oog voor studentenwelzijn in online onderwijs?
  • Interactie in een online klaslokaal, een aanpak in 4 stappen
  • Hoe bereid ik een online sessie voor?
  • Waar kan je aan denken bij het ontwerpen van online onderwijs?
  • Hoe gebruik ik video in mijn onderwijs?
  • Hoe verbeteren wij als team online onderwijs op een systematische manier?

 

Hier komt alles samen
Hogeschool Utrecht © 2023 Hogeschool Utrecht
  • Home
  • Onderwijs
  • HBO-didactiek
  • Leerteams
  • Good practices
  • Contact