Onze visie

Intrinsieke motivatie door persoonlijk onderwijs leidt tot impactvol leren

Open-ICT richt zich op de individuele ontwikkeling van de ICT student. Iedere student is voor ons uniek en mag ontdekken welke ICT activiteiten het beste bij haar/hem passen. De reden om hiervoor te kiezen is dat mensen het beste leren vanuit intrinsieke motivatie (Deci, 1985). Van waar je echt warm van wordt ga je rennen. Om deze intrinsieke motivatie en de daarbij horende nieuwsgierigheid zoveel mogelijk aan te wakkeren werken we met individuele ontwikkeldoelen, zijn cijfers afgeschaft, krijgen studenten individuele coaches, creƫren we een leergemeenschap met multi-functionele teams en expert teams over de jaren heen en werken ze aan echte praktijkopdrachten. In de pijlers hiernaast staan deze aspecten verder uitgewerkt.

Wat we hiermee bereiken is dat studenten op een ongedwongen manier en met plezier toch veel leren. Dit leidt tot een positieve impact op zaken als studie-uitval en tevredenheid. Daarnaast willen we dat onze studenten een positieve impact op de wereld hebben. Dit doen we door de Sustainable Development Goals (SDGs) een normaal onderdeel te laten zijn van hun werk. Meer over de SDGs bij Open-ICT staat op een aparte pagina.

Onze onderwijsprincipes

We hebben onze principes en onderwijsprincipes visueel weergegeven in een afbeelding van het Open-ICT huis. Het dak, het fundament en de pilaren staan voor verschillende onderdelen van onze visie en werkwijze. Klik op een onderdeel waar je meer vanaf wilt weten.

Motivatie en impact en persoonlijk onderwijs, klik voor verdieping Agile werken en leren Regie bij de student Leren door te doen Samenwerken Echte projecten Continu feedback Holistisch beoordelen Motivatie en impact en persoonlijk onderwijs