JHHummelen-1273

Docent? Werk mee!

De Rijke Leeromgeving HU-Oekraïne is continu in beweging en er zijn tal van mogelijkheden om ook jouw studenten een leerervaring te bieden waarbij ze direct bijdragen aan levensechte maatschappelijke vraagstukken. Dat kan in de vorm van stages, praktijkopdrachten of vrijwilligerswerk binnen de studie. Tal van opleidingen gingen je voor: van Social Work en Ecologische Pedagogiek tot uiteenlopende minoren, Rechten, Journalistiek, HRM of verschillende AD’s.

Docent Yvonne Duivenvoorden (Instituut Ecologische Pedagogiek):
‘We werken met onze KidsClub nu structureel samen met Vital’nya en zoeken ook samenwerking met partijen als Unicef. Het werken in een Rijke Leeromgeving was in het begin best spannend. We moesten met elkaar uitvinden hoe we alles vorm wilden geven, vertrouwen winnen en afstemming zoeken. Het heeft goed uitgepakt. Studenten kunnen nu stagelopen bij Vital’nya, contact maken met Oekraïense vluchtelingen en helpen hen met vragen. Ze wisselen onderling ervaringen uit en leren over hun eigen disciplines heen te kijken.’

Hoe kan ik meedoen?

Misschien vraag je je af hoe je jouw studenten een leerervaring in de Rijke Leeromgeving HU-Oekraïne kan bieden. Misschien heb je zelf een goed idee, wil je inspiratie opdoen of wil je juist eens sparren over mogelijkheden; er is meer mogelijk dan je denkt! We denken graag mee over mogelijkheden en hoe we opdrachten het best kunnen laten passen binnen de leeruitkomsten en hoe we deze het beste aan studenten kunnen presenteren. We bieden altijd een inspirerende werkomgeving! Neem contact met ons op en we gaan graag in gesprek!

Wat is een Rijke Leeromgeving

Het HU-Oekraïne project is een leeromgeving die zo is opgezet dat er een maatschappelijk vraagstuk centraal staat. Bij de HU noemen we dit een rijke leeromgeving. Studenten leren en werken samen met professionals uit het werkveld, over de grenzen van hun eigen opleiding heen. Alle betrokken partijen werken samen aan hetzelfde doel en ontdekken hoe ze elkaar kunnen versterken en versterken tegelijkertijd het lerende vermogen van de HU over de werking van deze leeromgevingen. Een win-win situatie. Het is een onderwijsvorm die zo wordt ontworpen dat de HU (in de toekomst) kan reageren op (acute) maatschappelijke vraagstukken waar onze studenten een rol in kunnen spelen, zoals de Oekraïense vluchtelingenstroom.

Neem contact met ons op!

Ben je enthousiast geworden? Of heb je nog vragen? Neem contact met ons op!

Contact