Bestel het boek ‘Developing Connectivity between Education and Work’

Het boek getiteld ‘Developing Connectivity between Education and Work. Principles and Practices’ kan worden besteld. De redactie van dit boek is in handen van Eva Kyndt, Simon Beausaert en Ilya Zitter (lectoraat Beroepsonderwijs).

Onderzoekers Anne Khaled, Machiel Bouwmans (beiden lectoraat Beroepsonderwijs) en Marco Mazereeuw beantwoorden in het boekhoofdstuk ‘Pedagogic strategies at the boundary of school and work’ de vraag welke begeleidingsstrategieën begeleiders gebruiken tijdens het begeleiden van studenten in leersituaties op de grens van school en werk. Hiervoor zijn 30 begeleidingsmomenten geanalyseerd. Het continuüm van richten en empoweren wordt in dit boekhoofdstuk gepresenteerd, één van de  belangrijkste resultaten van het SIA RAAK-PRO project Ruimte voor Wendbaar Vakmanschap.

Ilya Zitter (Lector Leeromgevingen in Beroepsonderwijs) is co-auteur van zowel het inleidende hoofdstuk ‘Connectivity between education and work: Theoretical Models and Insights’ als van  het afsluitende hoofdstuk ‘Conclusion: On principles for connectivity’.

Het boek is Engelstalig en kan hier worden besteld. Krijg tot 30 september 20% korting met code ESBAC.

Hieronder de Engelstalige beschrijving van de inhoud van het boek:

Future-oriented education needs to invest in the connectivity between learning and working in order to realise its full potential. This book presents guiding principles on how to build these successful connections. By taking an educational perspective and enriching it with insights from human resource development, this book explores the why, how and what of designing for connectivity.

This edited volume presents the current knowledge about educational practices and principles that help to realise connectivity between learning and working experiences. Introducing the central perspectives of workplace learning and learning environments at the boundary of school and work, this book presents key research that examines how educators and professionals from organisations and schools can come together with the purpose of realising connectivity in educational programmes. Empirical research showcasing both theoretical and practical insights from real life cases are at the heart of this book. Considering the barriers to achieving connectivity, this book also focuses on how it can be achieved, with ideas and guidance about communication, design principles and best practices.

Using carefully chosen international examples, this book is ideal reading for policy makers, practitioners and researchers looking to learn more about connecting learning and working experiences.