Leren in én met de praktijk en door alle lagen van organisaties heen

Klik hier om de afbeelding te vergroten

Maatschappelijke vraagstukken, zoals vereenzaming of meer eigen regie op gezondheid, vinden hun weg naar het onderwijs. Dit vraagt om strategisch ontwerpen door alle lagen van de betrokken organisaties heen. Aan de hand van een concrete case wordt het ontwerpvraagstuk verhelderd waar Friesland College samen met de regionale werkveldpartners aan werkt.

“Het regionale en sectorale partnerschap zal verder vormkrijgen. Hierbij vind ik het mooi dat we nog niet scherp hebben wat het laatste stukje gaat worden. Dat wil ik graag zo houden. Er is nog wel iets te doen om partners te zijn, als het gaat om praktijk en onderwijs en het samen vormgeven van het vergezicht.” (Quote uit de case).

Van deze case is een beschrijving gemaakt in de praktijkpublicatie met als titel: Strategisch ontwerpen op de grens van school en de buitenwereld in de zorgsector. Schakelen door de schalen van leeromgevingen in de regio Friesland. Lees ook het nieuwsbericht van Friesland College over deze praktijkpublicatie.

Dit artikel is de tweede in de reeks over strategisch ontwerpen op de grens van school en buitenwereld. Het eerste artikel ging over de sector Economie (ROC Nijmegen).