Students
Leerdoelen
De leerdoelen voor het project zijn in lijn met de competenties zoals die zijn vastgelegd in de Bachelor of Engineering. De student laat in Quest zien dat hij in een multidisciplinaire context kan samenwerken om voor een opdrachtgever uit de beroepspraktijk een praktijkvraagstuk op te lossen. Daarbij is er aandacht voor multidisciplinair werken.
Multidisciplinair werken is daarbij uitgesplitst in de volgende drie leeruitkomsten:
1: Samenwerking
2: Inbreng vanuit eigen vakgebied
3: Kennisdeling/Kennisuitwisseling
Samenstelling projectteams
Voor dat het semester aanvangt zullen de studenten in teams worden ingedeeld op een zogenaamde Matchingsdag. Docentbegeleiders zullen de opdrachten voorstellen en met de studenten in gesprek gaan.
Voor elke opdracht zal worden vastgelegd welke disciplines in welke verhouding voorzien is op basis van de intake met de opdrachtgever door de hogeschool. In ieder geval moeten twee van de drie opleidingen een onderdeel zijn van een team, dus bijvoorbeeld drie TBK/twee WTB of één TBK/twee WTB /twee E. Studenten geven hun eerste, tweede en derde voorkeur op. Op basis van de beschikbaarheid wordt door de opleidingen de indeling gemaakt.
Aanwezigheidsplicht
Er geldt aanwezigheidsplicht bij de verschillende toetsmomenten en tutoroverleggen en afspraken met de opdrachtgever. Deze overlegmomenten vormt een onderdeel van de eindbeoordeling en kan leiden tot het als onvoldoende beoordelen van de bijdrage van een student aan een project.
Als er goede redenen zijn waarom je niet kunt voldoen aan de aanwezigheidsplicht, dan kun je bij de examencommissie een verzoek indienen voor een ontheffing (zie 2.6.4 van de studiegids).