De meerwaarde van Scompany voor Keerpunt
De drijfveren, denkbeelden en behoeftes van de intermediairs in kaart brengen. ‘Knipper twee keer met je ogen en twee maanden later heb je al de eerste resultaten in je handen’, aldus Marjolein Ruys van Keerpunt.
Keerpunt (arbodienstverlener en re-integratiespecialist) is een aantal maanden geleden voor de eerste keer de samenwerking met Scompany aangegaan. Het team ging aan de slag om een antwoord te krijgen op de vraag: Hoe kan Keerpunt door middel van communicatie ervoor zorgen dat intermediairs hen aanraden?
Aan het einde van het traject is een adviesrapport opgesteld dat antwoord geeft op deze vraag. Dit rapport bestaat uit twee eindproducten die de denkbeelden en de behoeftes van de intermediairs in kaart brengen. Allereerst een customer journey waarin de ‘klantreis’ van de intermediair duidelijk wordt. Daarnaast een drietal ijkpersonen die de groep representeren. Deze ijkpersonen laten onder andere zien via welke weg deze persoon bereikt wil worden. Tot slot is een advies opgesteld hoe je de groep intermediairs door middel van marketing en communicatie het beste kan benaderen. Om tot dit eindadvies te komen, is er zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek uitgevoerd om achter de denkbeelden en (latente) behoeftes van deze groep te komen.
De juniorconsultants van Scompany hebben diverse waardevolle producten opgeleverd. Eén daarvan is de lijst met intermediairs. ‘Het team van vier man sterk is vanaf het begin intensief bezig geweest om dit in kaart te brengen. Zij hebben deze grote groep van vijfduizend mensen teruggebracht tot een lijst met een paar honderd intermediairs die relevant zijn voor onze branche. Daarnaast zijn de ijkpersonen en de customer journey voor ons zeer relevant en hebben ons geholpen om zelf aan de slag te gaan. Daarnaast hebben wij hieruit voortvloeiend een nieuwe opdracht aan Scompany gegeven’, aldus Marjolein Ruys, marketing en communicatie adviseur bij Keerpunt.
Keerpunt is dus voor de tweede keer de samenwerking aangegaan met Scompany. De meerwaarde van het samenwerken met de junior consultants van Scompany is volgens Marjolein Ruys het volgende: ‘Er wordt in een hele korte tijd op een intensieve wijze samengewerkt met veel verschillende mensen. Iedereen heeft zijn eigen specialiteit wat bijdraagt aan het neerzetten van een professioneel resultaat. Op het moment dat je openstaat voor die frisse blik en een extern advies is het juist een hele toegankelijke manier om een teamtijdelijk aan je te verbinden. De compactheid, de snelheid en het niveau van het advies maakt het voor mij waardevol. Je hebt namelijk een relatief korte voorbereiding: een briefing en debriefing. Een paar weken later heb je al de eerste resultaten in handen. Dat is snel en is voor ons daarom een aantrekkelijke manier van samenwerken’.
Keerpunt is door oud-collega Carla Jonker, lid van het managementteam van Scompany, in aanraking gekomen met dit adviesbureau. ‘Toen ik mij in dit bureau had verdiept, vond ik het een hele interessante manier om samen te werken met studenten en een mooie manier om gevoel te houden met de theorie en de opleiding. Daarnaast is het een toegankelijke manier om (extra) kennis in te kopen die je misschien op dat moment zelf niet in de organisatie hebt’, aldus Marjolein Ruys.