Adviesbureau Scompany is onderdeel van Hogeschool Utrecht, Faculteit Communicatie & Journalistiek (FCJ) en is daardoor een bijzonder adviesbureau, omdat de adviespraktijk bijna volledig wordt benaderd, binnen een onderwijsmodule. Studenten worden in het derde jaar van de opleiding bij Scompany uitgedaagd haar/zijn talenten in te zetten en zich verder te ontwikkelen als professioneel (junior) adviseur, om een strategisch communicatieadvies uit te brengen voor een opdrachtgever op basis van grondig onderzoek.

Het gaat om uitdagende strategische communicatievraagstukken, variërend van marketingcommunicatie tot corporate en interne communicatievraagstukken. Voorbeelden zijn: social mediabeleid, identiteit en imago, positionering, naamsbekendheid, interne en marketingcommunicatie.

Waarom Scompany?

Studenten werken met een frisse blik zeer toegewijd aan uw opdracht. De accountteams werken 32 uur per week en worden goed door ons begeleid. U krijgt een stevig onderbouwd en deskundig advies op maat tegen lage kosten.

De invloed van touchpoints

De invloed van touchpoints

Een reis die de klant aflegt wordt ook wel de customer journey genoemd. Organisaties kruipen in de huid van hun doelgroep om te achterhalen wat van belang is tijdens deze reis. Langs welke kanalen en in welke fasen komt de klant? Touchpoints tijdens de klantreis Stel, je gaat een gezellig dagje uit naar de Efteling. Vanaf je voordeur tot aan de attractie ben je al een aantal keer geconfronteerd met de Efteling. Op die momenten kom je dus in aanraking met de...

Zevende principe van Cialdini

Zevende principe van Cialdini

De zes beïnvloedingsprincipes van Psycholoog Robert Cialdini: welke communicatieprofessional kent ze niet? Veel marketeers zetten ‘sociale bewijskracht’, ‘autoriteit’, ‘schaarste’, ‘consistentie’, ‘sympathie’ en ‘wederkerigheid’ regelmatig in bij het ontwikkelen van hun beleid. Wat minder mensen weten is dat Cialdini een zevende...

Oude tijden herleven

Oude tijden herleven

Op donderdag 6 oktober jl. vond er een alumni-event plaats voor oud-studenten (de alumni) en (oud) docenten van communicatiemanagement en AD-eventmanagement. Zij konden hier de tijden herleven. Vier Scompanystudenten gingen naar het event en spraken met alumni. Deze alumni werken bij verschillende organisaties, van Post...

Aansluiting Scompany op beroepspraktijk: senior aan het woord

Aansluiting Scompany op beroepspraktijk: senior aan het woord

Scompany is voor veel studenten een leerzaam blok, waarin zij als professioneel communicatie-adviseur kennis maken met de beroepspraktijk. Wij spraken Luc van Dijk, docent bij de opleiding Communicatie-management en senior bij Scompany, over zijn rol. Wat is zijn ervaring als...

Communiceren met emoji’s

Communiceren met emoji’s

Dagelijks beantwoorden wij berichten met de wel bekende emoji. Het duimpje en de smiley zijn bij menig Whatsapp-gebruiker favoriet. De afgelopen jaren zagen we de emoji ook verschijnen in de communicatie van grote bedrijven. De emoji kan helpen een boodschap...

‘Professioneel, toegewijd en zeer interessant!’

‘Professioneel, toegewijd en zeer interessant!’

De jonge bruisende start-up Partner Pete helpt expats in Nederland aan te sluiten met alle nodige openbare voorzieningen zoals gas, internet, telefoon, water etc. Martijn Hof, eigenaar van Partner Pete, nam vanaf begin september vier Scompany consultants in de arm om meer inzicht te krijgen hoe zij haar communicatie optimaal kan afstemmen op de behoeften van haar doelgroep. Martijn deelt graag zijn ervaringen over negen weken vruchtbare samenwerking. Blij verrast 'Eigenlijk waren we helemaal niet echt op zoek naar een adviesbureau. Scompany...