Junior adviseurs schrijven brief aan cursisten Bultermekke Assitancedogs

Vier studenten deden eind 2018 onderzoek naar het beeld dat Bultersmekke Assistancedogs oproept. Bij mensen die zich oriënteren op een assistentiehond en bij mensen die al cursist zijn van Bultersmekke Assistancedogs. De uitkomsten zijn een beetje om te blozen.

De jonge onderzoekers schreven onderstaand bericht voor de cursisten van Bultersmekke Assistancedogs.

 

Beste cursisten van Bultersmekke Assistancedogs,

Wij zijn vier studenten die Communicatie studeren aan Hogeschool Utrecht. In september en oktober hebben wij onderzoek gedaan naar Bultersmekke Assistancedogs (BMA). Een aantal van jullie (en jullie assistentiehonden) hebben we mogen ontmoeten en interviewen. Tijdens deze interviews hebben we onwijs veel geleerd over assistentiehonden, het leven met een assistentiehond en natuurlijk over BMA. We hebben prachtige verhalen mogen horen en zijn stiekem ook een beetje verliefd geworden op BMA.

Positionering

BMA vroeg ons om onderzoek te doen naar de positionering van BMA. Een positionering is de positie die een organisatie inneemt ten opzichte van concurrenten. Waar onderscheidt BMA zich in? Naast het interviewen van cursisten, trainers en het management van BMA, hebben we ook een enquête verspreid onder mensen die zich oriënteren op een assistentiehond.

voorzijde scompanyEen aantal dingen is ons bijzonder opgevallen. We kwamen erachter dat BMA een warme en hechte organisatie is. Woorden die wij vaak voorbij hoorden komen tijdens ons onderzoek waren: warm, betrokken, betrouwbaar en familiegevoel. BMA is een organisatie waarin persoonlijk contact heel belangrijk is. BMA kenmerkt zich door training op de maat van de cursist en door de eigen regie die cursisten in de opleiding kunnen nemen. Dit zijn unieke kenmerken waarmee BMA zich onderscheidt van andere organisaties.

Betrouwbaar en vooruitstrevend

In de interviews kwam duidelijk naar voren dat cursisten waarde hechten aan de flexibiliteit die BMA biedt in de trainingen, de persoonlijke aanpak en het maatwerk dat wordt geleverd. In onze enquête hebben we BMA vergeleken met andere organisaties die assistentiehonden opleiden. Wat opviel, is dat BMA ook onder deze groep heel positief beoordeeld wordt. BMA kwam in de enquête naar voren als betrouwbaar en vooruitstrevend. De respondenten van de enquête gaven aan dat zij vinden dat BMA staat voor kwaliteit en professionaliteit.

Wij hebben onwijs genoten van de afgelopen tien weken en zijn ontzettend vereerd dat wij een steentje hebben mogen bijdragen aan deze prachtige organisatie. We willen iedereen die we hebben mogen interviewen heel erg bedanken. Wij wensen jullie en jullie assistentiehonden allemaal het beste toe en wellicht tot ziens!

Hartelijke groet,
Kathy de Jonge, Emiel Heuver, Margot Smit en Anouk Teijema

Bron: BMA