Een nieuw platform: het Specialisatielab

Scompany heeft een broertje/zusje gekregen: het Specialisatielab

In het derde jaar van onze opleiding Communicatie is er naast Scompany een nieuwe praktijkmodule gestart. Wij stellen met trots aan u voor: het Specialisatielab.

In het Specialisatielab gaan de studenten alleen of in duo’s aan de slag met door henzelf geworven praktijkopdrachten. Zo kunnen ze bijvoorbeeld een communicatie-onderzoek doen, een communicatieplan opstellen of communicatiemiddelen ontwikkelen. Ook is het mogelijk dat studenten de adviezen van een Scompany-traject gaan uitvoeren. Om onze opdrachtgevers en de studenten te ondersteunen, hebben we een platform gelanceerd waar opdrachtgevers hun opdrachten kunnen bieden en onze aanstormende communicatieprofessionals hun diensten kunnen etaleren: www.specialisatielab.nl

Met het Specialisatielab komen we tegemoet aan de wens van de beroepspraktijk om allerlei soorten communicatie-opdrachten te kunnen uitzetten bij studenten. Het Specialisatielab sluit ook aan op de didactische visie van onze opleiding: studenten zelf regie laten voeren over hun leerproces, hun eigen talenten en ontwikkelwensen een podium geven en de verbinding tussen theorie en praktijk leggen. De studenten die in november gestart zijn, omschrijven het Specialisatielab in het algemeen als ‘een pittige uitdaging’ en een mooie gelegenheid om hun eigen profiel te vormen.

“Het wordt je niet zomaar in de schoot geworpen.”
Vera, derdejaars student Communicatie

Scompany en het Specialisatielab vormen samen de Praktijkstudio. Het semester wordt afgesloten met een assessment, waarin onze aanstormende communicatieprofessionals aantonen te beschikken over de competenties van een startbekwame communicatieprofessional. Het Specialisatielab start opnieuw in […], na Scompany (start in …).