Werkwijze

Na een screening en/of uitgebreid intakegesprek ontvang je advies, begeleiding en/of één of meer behandelingen van studenten in opleiding. De behandeling is altijd onder de deskundige begeleiding van docenten. Hiermee garanderen wij goede kwaliteit van de behandelingen. Door de onderwijssituatie is het mogelijk om meer tijd voor jou te nemen. Met onze aanpak is er voortdurend kennisuitwisseling tussen onderwijs en praktijk.

Legitimatie

Zodra je jezelf of je kind aanmeld bij de oranje balie van het HU GEZOND&WEL Centrum vragen wij je om jouw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs te tonen. Dan controleren wij of het burgerservicenummer (BSN) en de persoon bij elkaar horen. Dit doen we voor jouw veiligheid. De legitimatieplicht en registratie van het BSN in de zorg is wettelijk vastgesteld.

Meer informatie over de legitimatie- en identificatieplicht in de zorg vind je op Rijksoverheid.nl. Voor meer informatie over het burgerservicenummer (BSN), jouw persoonsnummer klik dan hier.

Intake

Voor wij beginnen aan een behandeling plannen we eerst een intakegesprek met jou in. De inhoud van dit gesprek is afhankelijk van jouw zorgvraag.

Daarnaast bespreken wij met u de toestemmingsverklaring. Hoewel er in het HU GEZOND&WEL Centrum zorg wordt verleend, is het een onderwijs- en onderzoeksinstelling. De zorg die wij verlenen, voldoet aan alle kwaliteitseisen, maar staat te allen tijde ten dienste van het onderwijs. Wij vinden het van belang dat je weet waarvoor we jouw gegevens gebruiken en informeren hierover aan de hand van een Toestemmingsverklaring. Alvorens wij starten met het intakegesprek zullen wij jouw toestemming vragen.

De wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO) stelt eisen ten aanzien van informatie, toestemming, inzage en geheimhouding. De wet gaat uit van een vertrouwensrelatie waarin patiënt en zorgverlener op basis van gelijkwaardigheid zoveel mogelijk overleggen en beslissen. Eén van de verplichtingen die deze wet aan iedere zorgverlener stelt, is dat voor een behandeling of onderzoek toestemming van de patiënt vereist is. Voor meer informatie over uw rechten en plichten, verwijzen we naar de site van de Rijksoverheid.

Behandeling

Afhankelijk van jouw zorgvraag, starten we de behandeling of begeleiding. Dit kan één afspraak zijn of meerdere. Soms roepen wij je op voor een periodieke controle. Meer informatie hierover, vind je op de pagina van het specialisme.

Een afspraak annuleren / wijzigingen doorgeven

Informatie over de openingstijden van de bezoekersbalie van het HU GEZOND&WEL Centrum en het annuleren van een afspraak, vind je op de pagina Praktische informatie

Tarieven

De behandelingen in het HU GEZOND&WEL Centrum zijn kosteloos. De producten zijn tegen gereduceerd tarief verkrijgbaar. Betalen kan alleen door te pinnen.

Rechten en plichten

Bij het HU GEZOND&WEL Centrum krijg je met veel studenten en medewerkers te maken. Wij hebben bepaalde verwachtingen van onze patiënten en patiënten mogen van ons verwachten dat zij professioneel en deskundig worden behandelt.
De rechten en plichten van patiënten en hulpverleners zijn vastgelegd in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO), zie voor meer informatie Rijksoverheid.nl. [zoektermen: patiënt en privacy]