Verbreding
Digitale innovatie in internationale context

Digitale innovatie in internationale context

Contactpersoon: Anand Sheombar, anand.sheombar@hu.nl

Periode: Blok C, dinsdagen van 18.00 tot 19.30 uur

Duur: 1 blok

Studiepunten: 1 ster

Ster: Innovatie. Winnaar(s) van de cursus kunnen na deelname aan de internationale conferentie tevens een ster Internationaal perspectief ontvangen.

Osiris code : MHON-INNO-20

Cursus in het algemeen

In deze honourscursus leert de student alles over digitalisering in een internationale context. In aanloop naar een internationale conferentie (Bled, https://bledconference.org/students-bazaar/) wordt een app of digitale oplossing ontwikkeld. Via een pitch kan een ticket worden gewonnen voor deelname aan de conferentie. Er is geen technische achtergrond nodig voor deelname, echter wel voldoende motivatie om in de digitale wereld te stappen. De honoursdocent brengt actuele kennis in afkomstig uit eigen lopend onderzoek (terrein digitalisering en innovatie) en verleent supervisie bij deelname aan de Bled conferentie.

In de honourscursus ontwikkel je:

  • eigen kennis in relatie tot digitalisering in een internationale context;
  • kennis over en analyse van een actueel en innovatief en maatschappelijk (verander)-thema uitgaande van actuele theorieën;
  • uitvoeren van (bron)onderzoek in relatie tot gekozen thema en opstellen van een conference paper;
  • ontwerpcompetenties m.b.t. een innovatief digitaal product of dienst;
  • eigen plannings- en communicatievaardigheden in relatie tot een evt. team/project-inspanning.

Inhoud opdrachten

De cursus bestaat uit de volgende activiteiten en opdrachten:

  • Volgen van colleges en opstellen Engelstalige conference paper;
  • Beroepsproduct realiseren met maatschappelijke impact : in groepjes van 2 – 4 honours studenten (of alleen) werk je 10 weken aan een innovatief digitaal product of dienst.
  • Presenteren van eigen ontwerp (= app) aan een (vak)jury: bij afronding van de cursus is er een eindmeeting waarbij inzage wordt gegeven in de ontworpen app d.m.v. een presentatie waarbij foto’s, film of ander materiaal kan worden ingezet. Studenten met de best beoordeelde innovatieve digitale oplossing  kunnen voorgedragen worden om deel te nemen aan de Students Bazaar van de Bled Conferentie in Slovenië.

Preview course in English

The course is intended to inspire students to look at digital trends across the world (commonalities and differences), and combine this with their own experiences or observations for creating a digital innovative idea.

By creating we do not mean a technological prototype, for example, showing with a mock-up (screenshots) of an mobile app or a digital product, how it looks and what purpose it has.

Often the ideas are inspired by inconveniences one has experienced. The presented ideas may have a commercial or a social or sustainable goals (via a business model canvas analysis).

During the course our experienced honours teaching staff member Anand Sheombar is coaching everyone to come up with ideas and develop them further either individually or in couples.

At the end a jury decided on which idea is allowed to pitch during a students’ bazaar at an international conference (http://bledconference.org/students-bazaar/)

Although Anand has explained this in English and the pitch and paper at the conference are in English the course is taught in Dutch. We hope this short summary provides you with sufficient information.