Casus: Disolut B.V.

 

 

Opdrachtgever

Naam organisatie: Disolut bv
Sector: Voedingsmiddelenindustrie
Product of diensten van de organisatie: productie en verkoop van producten voor voedingsintolerantie
Aantal medewerkers: 7

 

“Het advies was goud waard. De adviseurs hebben een zeer goed en gedegen advies opgeleverd en de samenwerking was prettig en gemoedelijk.”

– Remko Hiemstra, eigenaar Disolut bv

Resultaat
Voor Disolut is er een advies geformuleerd over de meest kansrijke positionering in de markt van voedingssupplementen en hoe deze kan worden uitgedragen. Het advies laat zien op welke doelgroepen Disolut zich het beste kan richten. Ook heeft het Scompany-team een marketingstrategie opgeleverd, waarin onder andere per doelgroep relevante middelen opgenomen zijn.

Een deel van het advies is al doorgevoerd en komend jaar zullen andere delen stapsgewijs worden doorgevoerd. Zo wordt onder andere de website aangepast. Voor Disolut is Scompany zeker voor herhaling vatbaar.

Vraagstuk
Disolut produceert en verkoopt voedingssupplementen voor voedingsintoleranties. Disolut heeft de ambitie om verder te groeien binnen de markt, maar vindt het lastig om te bepalen waar kansen liggen. Daarom werd de volgende vraag geformuleerd:

Wat is voor Disolut de meest kansrijke positionering en hoe kan zij deze het beste communiceren naar (potentiële) doelgroepen om zo een gewenste breinpositie te realiseren?

Aanpak Scompany team
Het Scompany team heeft gebruik gemaakt van zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek. Het kwantitatieve onderzoek bestond uit een enquête, ingevuld door 260 respondenten. Het kwalitatieve onderzoek omvatte interviews met 14 mensen met een voedingsintolerantie en twee medewerkers van Disolut. Ook zijn er twee medisch specialisten geïnterviewd. Op deze manier heeft het team belangrijke touchpoints, de identiteit van het bedrijf en de wensen en behoeftes van de doelgroep in kaart gebracht.

“Tijdens het Scompany-traject hebben wij ondervonden wat de waarde is van relatiemanagement. Goed communiceren met elkaar en de opdrachtgever is hierin heel belangrijk.” – Het Scompany-team

Scompany team
Kirsten Roodenburg, Jip Rouvroye, Kimberley Adriaensen, Jacob Koster