Naam organisatie: idverde
Sector: groensector
Product of diensten van de organisatie: Wij werken aan projecten in omgevingsbeheer en –inrichting met een scherpe focus op de groene component hiervan
Aantal medewerkers: 500
“Het gedegen advies van Scompany heeft onze eigen ideeen omtrent de interne communicatierichting buitencollega’s bevestigd. Teven hebben wij aanvullende adviezen gekregen die heel waardevol waren”. – Meggie Olijslagers, Marketingcommunicatiespecialist idverde Nederland.
Resultaat
De resultaten die zijn opgeleverd hebben geleid tot een advies dat bruikbaar is voor idverde NL. Naast het verwachte advies heeft idverde NL bepaalde interne programma’s beter kunnen inbedden in de organisatie en inzichtelijk welke collega’s hierbij een sleutelpositie moeten vervullen. Dit advies was voor hen heel waardevol. Het advies wordt geïmplementeerd op de HR-afdeling en later bij vestigingsmanagers van de verschillende werkmaatschappijen, zodat er ook aan het algemene deel van het advies kan worden gewerkt. Ze waren zeer tevreden met het advies.
Vraagstuk
Vanuit het vraagstuk is er een adviesvraag opgesteld: “Hoe kan idverde NL met behulp van communicatie ervoor zorgen dat de buitendienstmedewerkers bereikt worden, zodat de kennis (en houding) over verschillende programma’s wordt bevorderd?”
Aanpak Scompany-team
De Scompany-leden hebben voor het onderzoek gebruik gemaakt van kwalitatief onderzoek: deskresearch en interviews. Er zijn verschillende interviews afgenomen om de drie deelvragen te beantwoorden om uiteindelijk tot een passend advies te komen.
“Tijdens ons onderzoek waren we bezig met het activeren van de buitendienstmedewerkers om informatie vanuit het hoofdkantoor op te nemen”. – Yannick Notermans, junior adviseur Scompany student opleiding communicatie leerjaar 4.
Scompany-team: Yannick Notermans, Lars Leertouwer, Gwen Ronczai en Yentl Hopman