Naam organisatie: Stichting Utrecht Science Park
Sector: dienstverlening
Product of diensten van de organisatie: de stichting bevordert samenwerking en ecosysteem op het Utrecht Science Park.
Aantal medewerkers: 10
“Het was een mooie ervaring om met het Scompany team in zee te gaan. Vanaf het begin van het proces was het team al erg assertief en proactief, waardoor ze de uiteindelijke vraag vanuit ons goed scherp hebben gekregen en de onderzoeksperiode goed is verlopen. Daarnaast hadden we regelmatig contact en hield de groep ons goed op de hoogte van de vorderingen” – Mira Frinsel, marketing- en communicatie medewerker van ST.USP.
Vraagstuk
Op deze vraag heeft het Scompany-team antwoord gegeven voor de Stichting Utrecht Science Park:
“Hoe kan Stichting Utrecht Science Park communicatie inzetten om ervoor te zorgen dat de partners zich meer onderdeel voelen van het Utrecht Science Park, zodat de onderlinge betrokkenheid wordt vergroot, waardoor alle partners de gewenste identiteit uitdragen”?
Aanpak Scompany-team
Teamleden: Sterre Falke, Carlijn Kardux, Gosse Drent en Marcel de Groot
‘’Tijdens onze tijd bij Scompany hebben wij ons als team sterk ontwikkeld als communicatieadviseurs. Het was bijzonder leerzaam, vooral omdat we direct aan de slag gingen voor een “echte” opdrachtgever, wat ons nieuwe inzichten en praktijkervaring heeft opgeleverd.’’ – Marcel de Groot, junior-adviseur.
Resultaat
Het Scompany team heeft advies gegeven over hoe de Stichting Utrecht Science Park de identiteit van het Utrecht Science Park kan versterken. Het team stelde ook een strategie op van drie jaar waarin verschillende associaties stapsgewijs worden aangepakt. In het eerste jaar ligt de focus op duurzaamheid en samenwerking, in het tweede jaar op toekomstgerichtheid en in het derde jaar op gezondheid en een dynamisch gebied.
“Het uiteindelijke rapport biedt veel waardevolle informatie en uitgebreide analyses waar we zeker wat aan hebben. Ik was ook erg onder de indruk van de presentatieskills en de communicatieve vaardigheden van de groep. Ook gedurende het proces zijn ze altijd erg communicatief geweest”- Mira Frinsel, marketing- en communicatie medewerker van ST.USP.