
Zoekresultaten voor: programmatisch toetsen


Misconcepties rond de formatieve toetscyclus in het hbo
Door: Liesbeth Baartman (Hogeschool Utrecht) en Judith Gulikers (Wageningen Universiteit). Deze blog is ook verschenen op het Platform Leren van Toetsen In onze NRO-reviewstudie naar…

Leeruitkomsten leidend bij alternatieve toetsen
De HU wil het onderwijs en de toetsen in tijden van Corona zo veel mogelijk online laten doorgaan. Om docenten en examencommissies hierbij te ondersteunen…

Verbeter samen het toetsprogramma: KIT 2.0!
Het KwaliteitsInstrument voor Toetsprogramma’s, KIT, is gereviseerd. Docententeams kunnen nu op een website aan de slag om hun toetsprogramma onder de loep te nemen en…

Wat zijn datapunten?
Dit is de eerste blog in de serie Programmatisch toetsen door Christina Schouten. Lees hier de inleiding op de serie. Wat zijn datapunten eigenlijk? Deze…

Is een vast aantal datapunten nodig?
Dit is de tweede blog in de serie Programmatisch toetsen door Christina Schouten. Lees hier de inleiding op de serie en de eerste blog Wat…

Leren en toetsen
Berber Visser is ruim 10 jaar onderwijskundige en al geruime tijd betrokken bij diverse opleidingen binnen de Hogeschool Utrecht. In deze blog schrijft zij over…

Leerwegonfhankelijk toetsen bij deeltijdexperiment leeruitkomsten
Veel deeltijdopleidingen van de HU participeren in de landelijke pilot ‘experiment leeruitkomsten’, vanuit de rijksoverheid. In deze pilots flexibilisering mogen hogescholen hun vaste onderwijsprogramma’s loslaten….