Motivatie en impact en persoonlijk onderwijs

motivatie en impact

Motivatie en persoonlijk onderwijs
Open-ICT richt zich op de individuele ontwikkeling van de ICT student. Iedere student is voor ons uniek en mag ontdekken welke ICT activiteiten het beste bij haar/hem passen. De reden om hiervoor te kiezen is dat mensen het beste leren vanuit intrinsieke motivatie (Deci, 1985). Van waar je echt warm van wordt ga je rennen. Om deze intrinsieke motivatie zoveel mogelijk te bevorderen werken we met individuele ontwikkeldoelen, zijn cijfers afgeschaft, krijgen studenten individuele coaches, creƫren we een leergemeenschap met multi-functionele teams en expert teams over de jaren heen en werken ze aan echte praktijkopdrachten. In de pijlers staan deze aspecten verder uitgewerkt.

Impact
Naast de individuele ontwikkeling van de student centraal te stellen willen we dat studenten een positieve impact hebben op de wereld. Dat doen we door voorkeur te geven aan projecten die een positief effect hebben op de Sustainable Development Goals (SDGs) en door studenten bij alles wat ze leren en opleveren de SDGs mee te laten nemen. Hier worden ze dan ook op beoordeeld. Voorbeelden van deze projecten zijn te vinden op de opdrachtgevers pagina, voorbeelden van hoe ze met SDGs rekening houden op de SDG pagina.

fundament