
Ontwerpkeuzes bij programmatisch toetsen
Ontwerpkeuzes bij programmatisch toetsen Vanuit het lectoraat Beroepsonderwijs van de Hogeschool Utrecht is in samenwerking met het lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen van de Hogeschool…
Ontwerpkeuzes bij programmatisch toetsen Vanuit het lectoraat Beroepsonderwijs van de Hogeschool Utrecht is in samenwerking met het lectoraat Eigentijds Beoordelen en Beslissen van de Hogeschool…
Bas Agricola et al (2024) hebben op basis van 19 praktijkpublicaties – waarin 19 hbo opleidingen beschrijven hoe zij de principes van programmatisch toepasten –…
Meer weten over de impact van Generatieve AI op je toetsing? Hoe het je kan helpen en waar je op moet letten? Karin Vogelaar en…
Door Nienke Boere Sinds dit schooljaar is op de HU de vernieuwde vorm van de Basis Didactische Bekwaamheid (BDB) van start gegaan. Niet langer bestaan…
Door Christina Schouten Binnen de Hogeschool Utrecht zijn veel opleidingen bezig om hun toetsing op een andere manier vorm te geven. In navolging van nieuwe…
Er is een nieuwe handreiking verschenen over generatieve AI en toetsing. In de handreiking vind je informatie over verschillende soorten generatieve AI applicaties, een toelichting…
Door Christina Schouten Doelen van feedback Het geven van feedback is een cruciaal onderdeel van programmatisch toetsen. De feedback dient twee doelen: De feedback is…