Inspiratiesessie: FeedPulse in de praktijk 27 januari
Programmatisch toetsen met daarbij veel feedback-momenten blijkt krachtig te zijn in het onderwijs. Hoe leg je feedback vast en hoe maak je de ontwikkeling van…
Programmatisch toetsen met daarbij veel feedback-momenten blijkt krachtig te zijn in het onderwijs. Hoe leg je feedback vast en hoe maak je de ontwikkeling van…
Programmatisch toetsen met daarbij veel feedback-momenten blijkt krachtig te zijn in het onderwijs. Hoe leg je feedback vast en hoe maak je de ontwikkeling van…
De toetscultuur is aan het veranderen. We maken de omslag van ‘vinken’ (bij de HU: ‘van cijfer tot diploma’) naar ‘vonken’ (gepersonaliseerd leren, waarderende benadering…
De toetscultuur is aan het veranderen. We maken de omslag van ‘vinken’ (bij de HU: ‘van cijfer tot diploma’) naar ‘vonken’ (gepersonaliseerd leren, waarderende benadering…
Dit is de derde blog in de serie Programmatisch toetsen door Christina Schouten. Lees hier de inleiding op de serie, de eerste blog Wat zijn…
Toetsing op hogescholen is aan voortdurende verandering onderhevig. Waar ooit met name kennistoetsen werden af-genomen, werken we tegenwoordig steeds vaker met toetsvormen waarin complexere competenties…
Dit is de tweede blog in de serie Programmatisch toetsen door Christina Schouten. Lees hier de inleiding op de serie en de eerste blog Wat…
Beoordelen is mensenwerk. Bij het beoordelen van toetsen is het belangrijk om rekening te houden met beoordelaarseffecten: invloeden op het oordeel die niets te maken…