Inspiratiesessie: FeedPulse in de praktijk
Programmatisch toetsen met daarbij veel feedback-momenten blijkt krachtig te zijn in het onderwijs. Hoe leg je feedback vast en hoe maak je de ontwikkeling van…
Programmatisch toetsen met daarbij veel feedback-momenten blijkt krachtig te zijn in het onderwijs. Hoe leg je feedback vast en hoe maak je de ontwikkeling van…
Bij gesloten vragen moeten studenten een keuze uit diverse antwoordmogelijkheden maken. Gesloten toetsvragen komen in verschillende vormen voor: De meerkeuzevraag. Je stelt een vraag (stam)…
Bij het kiezen van een toetsvorm spelen meerdere overwegingen een rol: Welke toetsvorm past het beste bij de leeruitkomsten en bij de onderwijs- en leeractiviteiten? Het is…
In de HU-visie op onderwijs is flexibel toetsen een belangrijke ontwerpdimensie. Wat is die dimensie dan? En wat betekent dat voor het werk van de…
Het toetslandschap verandert. Opleidingen willen het ‘leren van de toets’ verbeteren en het ‘toetsen van het leren’ natuurlijk behouden. Vaak gaat dat samen met de…
Toetsing op hogescholen is aan voortdurende verandering onderhevig. Waar ooit met name kennistoetsen werden af-genomen, werken we tegenwoordig steeds vaker met toetsvormen waarin complexere competenties…
Flexibel gaan toetsen is een belangrijke stap naar flexibel en gepersonaliseerd onderwijs met regie voor de student. En het is één van de ontwerpdimensies voor…
Het KwaliteitsInstrument Toetsprogramma (KIT2.0) is een vernieuwde versie van het “oude” KIT uit 2013, dat is gebaseerd op de promotieonderzoek van Liesbeth Baartman en Raymond…