Functies van toetsing
In het toetsbeleid expliciteer je als opleiding onder andere WAAROM je toetst: welke functies stel je als opleiding centraal? En hoe geef je daar dan…
In het toetsbeleid expliciteer je als opleiding onder andere WAAROM je toetst: welke functies stel je als opleiding centraal? En hoe geef je daar dan…
De toetsvorm, de samenhang tussen de toetsen in een toetsprogramma, het daarbij aangeboden onderwijs en de onderwijsvisie/didactisch concept hangen met elkaar samen. De belangrijkste vraag…
Als je met toetsing aan de slag gaat, werk je bij de HU binnen de volgende kaders: Het HU-toetsbeleid. Dit bestaat uit twee documenten: HU-toetsbeleid:…
In het toetsbeleid leg je de afspraken en keuzes vast die zijn gemaakt over: – het leveren en borgen van de toetskwaliteit; – hoe toetsen…
Het KwaliteitsInstrument Toetsprogramma (KIT2.0) is een vernieuwde versie van het “oude” KIT uit 2013, dat is gebaseerd op de promotieonderzoek van Liesbeth Baartman en Raymond…
Het afstudeerprogramma is dat deel van het toetsprogramma waarin de competenties of kerntaken op het eindniveau worden getoetst. Daarmee is het afstudeerprogramma relevant voor standaard…
Bij conventioneel onderwijs worden ’toetsing’ en ‘onderwijs’ vaak los van elkaar gezien. Toetsing is dan het sluitstuk waarmee een leerproces wordt afgerond. Binnen het hbo…
Bij een kwantitatieve analyse maak je gebruik van de toetsresultaten. Wat je precies gaat analyseren in de kwantitatieve analyse is afhankelijk van de toetsvorm en…