Opdrachtgevers
King Nederland B.V.

King Nederland B.V.

Naam organisatie: King Nederland BV
Sector: Zorg, overheid onderwijs en zakelijk
Product of diensten van de organisatie: facilitair en medische producten
Aantal medewerkers: 168

“Mooi om te zien hoe jullie het avies visueel hebben gemaakt en hebben uitgedacht. Het is goed toepasbaar voor onze organisatie”. – Karin, opdrachtgever vanuit King.

Vraagstuk

“Hoe kan King door middel van communicatie erachter komen wat de informatiebehoeften zijn van de medewerkers om zo de medewerkersbetrokkenheid te vergroten?”

Resultaat

Het advies is gebaseerd op de drie soorten informatiebehoeften; strategisch, operationeel/tactisch en sociaal. Er zijn meerdere adviezen geadviseerd die alle informatiebehoeften vervullen. Elk advies beantwoorde een of enkele van deze informatiebehoeften, wat uiteindelijk ook de medewerkersbetrokkenheid zou verhogen. De opdrachtgevers waren erg blij met het advies. Het advies vonden zij zowel creatief als passend bij het onderzoek. De adviezen worden opgenomen, maar hier en daar worden er wel details aangepast.

Aanpak Scompany-team

Samen als team zijn wij naar de opdrachtgever gegaan om een briefingsgesprek te houden over het vraagstuk. Dit was een fijn gesprek en een leuke manier om kennis met elkaar te maken. Daaruit hebben wij een debriefing gemaakt om te laten zien hoe het onderzoek zal verlopen en welke onderzoeksvraag er wordt beantwoord. Om de informatiebehoeften duidelijk te krijgen zijn er interviews met focusgroepen gehouden, wat heel interessant was om te doen. Dit waren in totaal dertien medewerkers van King. Met gegevens uit een eerder surveyonderzoek zijn de resultaten zorgvuldig naast elkaar gelegd en is hier mee aan de hand van het theoretisch kader een conclusie geschreven. Met de conclusies zijn wij als groepje aan de hand van de theorieën gaan brainstormen om tot een creatief en vernieuwend advies te komen.

“De opdracht was heel erg leuk om uit te voeren omdat wij heel veel (creatieve) vrijheid kregen gedurende het hele adviestraject”.
– Leonie Tieman, junior adviseur Scompany en student opleiding communicatie leerjaar 4.

Scompany-team: Gaby Sman, Linda van Wijk, Elaine de Vries en Leonie Tieman