Opdrachtgevers
de Mediafederatie

de Mediafederatie

Naam organisatie: Mediafederatie
Sector: uitgeverij- en mediabedrijven
Product of diensten van de organisatie: belangen behartigen en kennis vergaren
Aantal medewerkers: 50

“We zijn een speciale website aan het implementeren met als uiteindelijk doel dat er bewust duurzamere keuzes gemaakt worden door grote bedrijven”. – Martijn David, senior adviseur – Algemene uitgevers.

Resultaat

Vier Scompany-studenten hebben zich met veel plezier en motivatie ingezet voor Mediafederatie, een brancheorganisatie voor Nederlandse uitgeverijen en mediabedrijven. Aan de hand van de drie aspecten: kennis, houding en gedrag is er een uitgebreid en passend advies opgesteld. Zo kwam er tijdens het onderzoek naar voren dat er is behoefte aan het ontvangen en delen van de kennis op het gebied van duurzame verveelvoudiging. Voor het delen van kennis is er gefocust op verschillende soorten content die kan worden ingezet. Een toffe website genaamd www.duurzaampubliceren.nl is geïmplementeerd op het advies van de studenten. Er is direct effect te zien bij het advies van de studenten, wat mooie nieuwe inzichten heeft gecreëerd bij Algemene Uitgevers. Er wordt gelijk iets gedaan aan behoefte die er speelt bij de doelgroep. Zo was er bijvoorbeeld op 6 juni voor leden GAU (Groep Algemene Uitgevers) en MEVW (Media Educatie voor Vak en Wetenschap) in het kader van duurzaamheid een middag met workshops en kennisvergaring.

Vraagstuk

Vanuit het vraagstuk luidt de adviesvraag: “Welke duurzame voorbeelden op het gebied van verveelvoudiging zijn er bij de aangesloten brancheverenigingen van de Mediafederatie en is er behoefte aan het delen van deze kennis (en met welke communicatiemiddelen)?”

Aanpak Scompany-team

Voor dit onderzoek zijn er verschillende methodes gebruikt. Zo is er fieldresearch gedaan en er zijn meer dan 20 diepte-interviews afgenomen. Deze methodes samen hebben geleid toch een compleet en geïmplementeerd advies.

“Leerzaam project wat gedurende het onderzoek onverwachte opbrengsten heeft opgeleverd die de opdrachtgever kon implementeren”. – Hanne Postma, junior adviseur Scompany en student opleiding communicatie leerjaar 4.

Scompany-team: Hanne Postma, Iris Hendriks, Sira Bongers en Steffie Knaken